Miss Marys privatlivspolitik | Miss Mary of Sweden
Gå til hovedindhold
Refunded Returns

Miss Marys privatlivspolitik

Hos Miss Mary er vi meget opmærksomme på dit privatliv, og vi stræber altid efter at yde et højt databeskyttelsesniveau. Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan vi indsamler og anvender dine personoplysninger. Den beskriver også dine rettigheder og vores forpligtelser.

Det er vigtigt, at du læser og forstår privatlivspolitikken samt føler dig fortrolig med vores behandling af dine personoplysninger. Du kan til enhver tid kontakte os, hvis du har spørgsmål. 

 

 

Hvad er personoplysninger, og hvad er behandling af personoplysninger?

Personoplysninger er alle oplysninger, der kan forbindes, direkte eller indirekte, til en levende fysisk person.  Billeder og lydoptagelser, der computerbehandles kan også være personoplysninger, selv om der ikke nævnes noget navn. Krypterede oplysninger og forskellige slags elektroniske identiteter (f.eks. IP-nummer) er personoplysninger, hvis de kan forbindes til en fysisk person.

Behandling af personoplysninger er alt, hvad der sker med personoplysningerne. Alle handlinger i forbindelse med personoplysninger er en behandling af disse, uanset om det sker på en automatiseret måde. Eksempler på almindelige behandlingstyper er indsamling, registrering, organisering, strukturering, opbevaring, videregivelse og sletning.

Hvem er ansvarlig for de personoplysninger, vi indsamler?

Miss Mary of Sweden OÜ, virksomheds-ID 10194063, bosiddende på Mahtra 30C, Tallinn City, Harju County, Estland, er den dataansvarlige for virksomhedens behandling af personoplysninger.

Hvilke personoplysninger indsamler vi om dig som kunde og hvorfor?

For at vi kan håndtere din bestilling/dit køb.

  • Indsamlede personoplysninger
    • Navn.
    • Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer).
    • Oplysninger om køb (f.eks. hvilke varer, der er blevet bestilt, og om varerne skal leveres til en anden adresse).
    • Brugeroplysninger til My Pages (udelukkende kunder, der har valgt at oprette en kundeprofil).

 

  • Typer af behandling, der udføres
    • Levering (herunder meddelelse og kontakt vedrørende levering).
    • Identifikation og alderskontrol.
    • Håndtering af betaling (herunder analyse af mulige betalingsmuligheder, hvilket kan medføre, at vores leverandører af betalingsløsninger gennemfører en kontrol af betalingshistorik). BEMÆRK: Miss Mary modtager og opbevarer ikke kreditoplysninger om vores kunder. Det er leverandøren af betalingsløsningen, der gennemfører kreditvurderingen og beslutter, om et køb kan gennemføres med den valgte betalingsmulighed.
    • Adressekontrol mod folkeregisteret.
    • Behandling af klager og garantianliggender.

 

  • Retsgrundlag:
    • Gennemførelse af købsaftalen. <a href="https://www.missmaryofsweden.dk/almene-k-bsbetingelser" name="Cookie" title="Cookie">https://www.missmaryofsweden.dk/almene-k-bsbetingelser</a> Denne indsamling af dine personoplysninger er nødvendig, for at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen. Hvis du ikke afgiver oplysningerne, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser og er nødt til at afvise dit køb.

 

  • Opbevaringsperiode:
    • Indtil købet er blevet gennemført (inklusive levering og betaling) og i en periode på 36 måneder derefter med det formål at kunne behandle klager og garantianliggender.
    •  

For at opfylde virksomhedens juridiske forpligtelser

  • Indsamlede personoplysninger
    • Navn.
    • Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer).
    • Betalingshistorik.
    • Betalingsoplysninger.
    • Din korrespondance.
    • Information vedrørende dato og tidspunkt for købet, købsstedet samt fejl eller klager, hvis det er relevant.
    • Brugeroplysninger til My Pages (udelukkende kunder, der har valgt at oprette en kundeprofil).

 

  • Typer af behandling, der udføres
    • Nødvendig behandling for at opfylde virksomhedens juridiske forpligtelser i henhold til gældende lovkrav, retskendelser eller offentlige myndigheders afgørelser (eksempelvis, den svenske lov om forebyggelse af hvidvaskning af penge, den svenske regnskabslov eller bestemmelser om produktansvar og produktsikkerhed, der kan kræve kommunikation eller at der afgives oplysninger til offentligheden og kunder om produktadvarsler og tilbagekaldelser, f.eks. i tilfælde af en fejl eller et sundhedsfarligt produkt).

 

  • Retsgrundlag
    • Juridisk forpligtelse. Denne indsamling af dine personoplysninger er påkrævet ved lov. Hvis du ikke afgiver oplysningerne, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser og er nødt til at afvise dit køb.

 

  • Opbevaringsperiode:
    • Indtil købet er blevet gennemført (inklusive levering og betaling) og i overenstemmelse med lovkrav, f.eks. den svenske regnskabslov, i 7 år herefter.

For at kunne behandle anliggender med relation til kundeservice

  • Indsamlede personoplysninger
    • Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer).
    • Din korrespondance.
    • Information vedrørende dato og tidspunkt for købet, købsstedet samt fejl eller klager, hvis det er relevant.
    • Tekniske oplysninger om dit udstyr.
    • Brugeroplysninger til My Pages (udelukkende kunder, der har valgt at oprette en kundeprofil).

 

  • Typer af behandling, der udføres
    • Kommunikation og svar på eventuelle spørgsmål til kundeservice (via telefon eller digitale kanaler, herunder sociale medier).
    • Identifikation.
    • Undersøgelse af eventuelle klager og supportanliggender (herunder teknisk support).

 

  • Retsgrundlag
    • Legitim interesse. Denne behandling er nødvendig for at opfylde vores og dine legitime interesser i forbindelse med håndteringen af anliggender med relation til kundeservice.

 

  • Opbevaringsperiode:
    • Indtil anliggende med relation til kundeservice er blevet afsluttet og i en periode på 36 måneder derefter med det formål at kunne behandle eventuelle klager og garantianliggender.

 

For at gennemføre og håndtere deltagelse i konkurrencer og/eller begivenheder.

  • Indsamlede personoplysninger
    • Navn.
    • Fødselsdato.
    • Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer).
    • Oplysninger afgivet i forbindelse med tilmelding til konkurrencen.
    • Oplysninger afgivet i forbindelse med evaluering af begivenheder.

 

  • Typer af behandling, der udføres
    • Kommunikation før og efter deltagelse i en konkurrence eller begivenhed (f.eks. bekræftelse, meddelelser, spørgsmål eller evalueringer).
    • Identifikation og alderskontrol.
    • Udvælgelsen af vindere og formidling af eventuelle gevinster.

 

  • Retsgrundlag
    • Legitim interesse. Denne behandling er nødvendig for at opfylde vores og dine legitime interesser i forbindelse med håndteringen af din deltagelse i konkurrencer og/eller begivenheder.

 

  • Opbevaringsperiode:
    • I løbet af den periode som konkurrencen eller begivenheden varer (herunder eventuel evalueringsperiode).

For at kunne evaluere, udvikle og forbedre vores tjenester, produkter og systemer over for vores kunder.

  • Indsamlede personoplysninger
    • Alder.
    • Køn.
    • Bopæl.
    • Korrespondance og feedback vedrørende vores tjenester og produkter.
    • Købs- og brugergenererede oplysninger (f.eks. klik- og besøgshistorik).
    • Tekniske oplysninger vedrørende enheder, der anvendes, og deres indstillinger (f.eks. sprogindstillinger, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem,

skærmopløsning og platform).

  • Oplysninger om, hvordan du har interageret med os, dvs. hvor længe du har brugt tjenesten, loginmetode, hvor og hvor længe de forskellige sider er blevet besøgt, responstider, downloadfejl, hvordan du når frem til og forlader tjenesten osv.

 

  • Typer af behandling, der udføres
    • Tilpasning af tjenester for at gøre dem mere brugervenlige (f.eks. ved at ændre brugergrænsefladen for at forenkle informationsstrømmen eller fremhæve funktioner, der ofte anvendes af kunderne i vores digitale kanaler).
    • Tilvejebringelse af dokumentation med det formål at forbedre produkt- og logistikstrømme (f.eks. ved at forudsige køb, lagerbeholdninger og leveringer).
    • Tilvejebringelse af dokumentation med det formål at udvikle og forbedre vores produktsortiment.
    • Tilvejebringelse af dokumentation med det formål at udvikle og forbedre effektiviteten af virksomhedens ressourcer ud fra et miljømæssigt og bæredygtigt perspektiv (f.eks. ved at strømline indkøb og leveringsplanlægning).
    • Tilvejebringelse af dokumentation med det formål at planlægge lagerbeholdning, et returcenter og eventuel etablering af butikker.
    • Give vores kunder muligheden for at påvirke vores sortiment.
    • Tilvejebringelse af dokumentation for at forbedre vores IT-systemer med henblik på en generelt øget sikkerhed for virksomheden og vores besøgende/kunder.
    • Analyser af de indsamlede oplysninger til dette formål. På grundlag af de indsamlede oplysninger (f.eks. købshistorik, alder og køn), bliver du placeret i en kundegruppe (et såkaldt kundesegment), for hvilke vi udfører aggregerede analyser ved hjælp af anonymiserede oplysninger uden nogen form for forbindelse til dig som individ. Analyserne giver os et billede af, hvilke produkter, der købes, og hvordan vi kan udvikle vores webshop.

 

  • Retsgrundlag
    • Legitim interesse. Behandlingen er nødvendig for at sikre vores og kundernes legitime interesser gennem evaluering, udvikling og forbedring af vores tjenester, produkter og systemer.

 

  • Opbevaringsperiode:
    • I 36 måneder fra indsamlingen

 

 

 

For at kunne forebygge misbrug af tjenester eller forhindre, forebygge og undersøge eventuelle brud.

  • Indsamlede personoplysninger
    • Købs- og brugergenererede oplysninger (f.eks. klik- og besøgshistorik).
    • Tekniske oplysninger vedrørende enheder, der anvendes, og deres indstillinger (f.eks. sprogindstillinger, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem, skærmopløsning og platform).
    • Oplysninger om, hvordan vores digitale tjenester anvendes.

 

  • Typer af behandling, der udføres
    • Forebyggelse og undersøgelse af tilfælde af svig eller andre lovovertrædelser.
    • Forebyggelse af spam, phishing, chikane, uautoriserede forsøg på at logge ind på brugerkonti eller andre aktiviteter, der er forbudt ved lov eller i henhold til vores betingelser og vilkår for køb, medlemskab eller tjenester.
    • Beskyttelse og forbedring af vores IT-miljø mod angreb og uautoriseret adgang.

 

  • Retsgrundlag
    • Opfyldelse af juridiske forpligtelser (hvis relevant) eller legitime interesser. Hvis der ikke foreligger nogle juridiske forpligtelser, er behandlingen nødvendig for at sikre vores legitime interesse i at forebygge misbrug af vores tjenester eller for at forhindre, forebygge og undersøge brud.

 

  • Opbevaringsperiode:
    • I 24 måneder fra indsamlingen.

 

For at kunne håndtere din kundeprofil og etablere My Pages og for at kunne levere en personligt tilpasset oplevelse af vores tjenester.

 

  • Indsamlede personoplysninger
    • Navn
    • Alder
    • Køn
    • Kontaktoplysninger (f.eks. adresse, e-mail og telefonnummer).
    • Købshistorik.
    • Betalingshistorik.
    • Betalingsoplysninger.
    • Brugernavn og adgangskode.
    • Dine profilindstillinger og personlige valg.
    • Købs- og brugergenererede oplysninger (f.eks. klik- og besøgshistorik).
    • Angivne kundevalg for så vidt angår kommunikation.
    • Adresseoplysninger via folkeregisteret, PostNord, Bring.
    • Korrespondance og feedback vedrørende vores tjenester og produkter.
    • Tekniske oplysninger vedrørende enheder, der anvendes, og deres indstillinger (f.eks. sprogindstillinger, IP-adresse, browserindstillinger, tidszone, operativsystem,

skærmopløsning og platform).

  • Oplysninger om, hvordan du har interageret med os, dvs. hvor længe du har brugt tjenesten, loginmetode, hvor og hvor længe de forskellige sider er blevet besøgt, responstider, downloadfejl, hvordan du når frem til og forlader tjenesten osv.

 

  • Typer af behandling, der udføres
    • Etablering af login-funktion.
    • Beskyttelse af din identitet og alder.
    • Opretholdelse af korrekte og opdaterede oplysninger.
    • Muligheden for, at du kan følge dine køb og betalingshistorik.
    • Håndtering af din kundeprofil (f.eks. din profil og dine indstillinger).
    • Beskyttelse og forbedring af vores IT-miljø mod angreb og uautoriseret adgang.
    • Etablering af tilpasset indhold, såsom relevante anbefalinger af produktgrupper og andre tilsvarende handlinger, der forenkler din brugeroplevelse.
    • Forenkling af din brug af vores tjenester (f.eks. ved at gemme favoritter for at lette fremtidige køb eller minde dig om en online indkøbskurv, som du måske har glemt eller forladt).
    • Personlig kommunikation baseret på din adfærd.
    • Analyser af de indsamlede oplysninger til dette formål. På grundlag af de indsamlede oplysninger (f.eks. købs- og klik-historik) udfører vi analyser på individuelt plan. Indsigt fra disse analyser danner grundlaget for vores kommunikation med dig og de tilbud og oplysninger, som vi præsenterer dig for.

 

  • Retsgrundlag
    • Opfyldelse af brugeraftale for My Pages. Denne indsamling og behandling af dine personoplysninger er nødvendig for at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen. Hvis du ikke afgiver oplysningerne, kan vi ikke opfylde vores forpligtelser og er nødt til at afvise din registrering på My Pages.

 

  • Opbevaringsperiode:
    • Indtil My Pages opsiges. Dette kan ske på din anmodning eller automatisk, hvis kontoen har været inaktiv i 48 måneder.

Fra hvilke kilder indsamler vi dine personoplysninger?

Bortset fra oplysninger, som du selv giver os, eller som vi har indsamlet fra dig på grundlag af dine køb og din brug af vores tjenester, kan vi også indsamle oplysninger fra andre (en såkaldt tredjepart). Oplysningerne, som vi indsamler hos tredjeparter, er adresseoplysninger fra offentlige registre, så vi er sikker på, at vi har de korrekte adresseoplysninger for dig.

Hvem må vi videregive dine personoplysninger til?

Databehandleren.

Hvis det er nødvendigt for os for at kunne tilbyde vores tjenester, videregiver vi dine personoplysninger til virksomheder, der er såkaldte databehandlere for os. En databehandler er en virksomhed, der behandler oplysninger på vore vegne og i overensstemmelse med vores angivelser. Vi har databehandlere, der hjælper os med:

  1. Transport (logistikvirksomheder og speditører).
  2. Betalingsløsninger (kortbetalingsvirksomheder, banker og andre leverandører af betalingsydelser).
  3. Markedsføring (udskrivning og distribution, sociale medier, medievirksomheder eller reklamebureauer).
  4. IT-tjenester (virksomheder, der håndterer den nødvendige drift, teknisk support og vedligeholdelsen af vores IT-løsninger).

Dine personoplysninger bliver udelukkende videregivet til databehandlere med henblik på at opfylde de formål, som oplysningerne blev indsamlet til (f.eks. for at vi kan opfylde vores forpligtelser i henhold til købsaftalen eller brugeraftalen for My Pages). Vi kontrollerer alle databehandlere for at sikre, at de er i stand til at levere tilstrækkelige garantier med hensyn til sikkerhed og fortrolighed af dine personoplysninger. Vi har indgået skriftlige aftaler med alle vores databehandlere, hvorved de garanterer sikkerheden for de personoplysninger, de behandler, og forpligter sig til at opfylde vores krav til sikkerhed, såvel som restriktioner og krav til overførsel af personoplysninger.

Virksomheder, der er uafhængige databehandlere.

Vi videregiver også personoplysninger til visse virksomheder, der er uafhængige databehandlere. At være uafhængig databehandler betyder, at vi ikke er den part, der kontrollerer, hvordan oplysninger, som vi videregiver til virksomheden, bør behandles. Vi videregiver dine personoplysninger til følgende uafhængige databehandlere:

  1. Regeringsmyndigheder (politiet, det svenske skattevæsen eller andre myndigheder), hvis vi er pålagt at gøre dette ved lov eller i tilfælde af mistanke om databrud.
  2. Virksomheder, der leverer generel varetransport (logistikvirksomheder og speditører).
  3. Virksomheder, der tilbyder betalingsløsninger (kortbetalingsvirksomheder, banker og andre leverandører af betalingstjenester).

Hvis vi videregiver dine personoplysninger til en virksomhed, der er en uafhængig databehandler, er det denne virksomheds privatlivspolitik og behandling af personoplysninger, der gælder.

Hvor behandler vi personlige oplysninger?

Vi bestræber os altid på at sikre, at dine personoplysninger behandles inden for EU/EEA, og alle vores egne IT-systemer er placeret inden for EU/EEA. Vi kan imidlertid blive tvunget til at videregive oplysninger til et land uden for EU/EEA med henblik på systemsupport og vedligeholdelse, f.eks. hvis vi videregiver dine personoplysninger til en databehandler, der er bosiddende eller enten selv eller via en underleverandør opbevarer oplysninger i et land uden for EU/EEA. I sådanne tilfælde må databehandleren kun have adgang til de oplysninger, der er relevante for formålet.

Uanset hvilket land dine personoplysninger behandles i, gennemfører vi alle passende lovmæssige, tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre, at beskyttelsesniveauet er det samme som inden for EU/EEA.

Hvis personoplysninger behandles uden for EU/EEA, garanteres beskyttelsesniveauet enten af Europa-Kommissionens afgørelse om tilstrækkeligheden af det pågældende lands sikkerhedsniveau eller ved brug af såkaldte passende beskyttelsesforanstaltninger. Eksempler på passende beskyttelsesforanstaltninger er et godkendt adfærdskodeks i modtagerlandet, EU’s standardkontraktklausuler, bindende interne selskabsbestemmelser eller et privatlivsskjold. Hvis du ønsker at modtage en kopi af de beskyttelsesforanstaltninger, der er blevet gennemført eller information om, hvor disse er blevet gjort tilgængelige, er du velkommen til at kontakte os.

Hvor længe opbevarer vi dine personoplysninger?

Vi opbevarer aldrig dine personoplysninger længere end det er nødvendigt til de pågældende formål. Læs mere om de specifikke perioder under de respektive formål.

Hvad er dine rettigheder som datasubjekt?

Ret til indsigt (et såkaldt registeruddrag).

Vi udviser altid åbenhed og transparens omkring vores behandling af dine personoplysninger, og hvis du ønsker en dybere indsigt i, hvilke personoplysninger vi behandler om dig, kan du bede om at få adgang til oplysningerne (oplysningerne leveres i form af et registeruddrag, der indeholder oplysninger om formål, personoplysningskategorier, modtagerkategorier, opbevaringsperioder, oplysninger om, hvorfra oplysningerne er indsamlet og brugen af automatiseret beslutningstagning).

Vi beder dig være opmærksom på, at hvis vi modtager en anmodning om et registeruddrag, beder vi eventuelt om yderligere information for at sikre en effektiv behandling af din anmodning samt for at sikre, at oplysningerne udleveres til den rigtige person.

Ret til berigtigelse.

Du kan anmode om at få dine personoplysninger berigtiget, hvis disse på nogen måde er ukorrekte. Inden for rammerne af det angivne formål, har du også ret til at få fuldstændiggjort ufuldstændige personoplysninger.

Vi beder dig være opmærksom på, at hvis du har adgang til My Pages hos Miss Mary, kan du ændre nogle af oplysningerne direkte via My Pages.

Ret til sletning.

Du kan anmode om at få slettet personoplysninger om dig, som vi behandler, hvis:

  1. Oplysningerne ikke længere er nødvendige til de formål, hvortil de blev indsamlet eller behandlet. Du gør indsigelse mod en afvejning af interesser, som vi har foretaget på grundlag af legitim interesse, og din årsag til indsigelsen går forud for vores legitime interesse.
  2. Du gør indsigelse mod behandling med henblik på direkte markedsføring.
  3. Personoplysningerne behandles på ulovlig vis.
  4. Personoplysningerne skal slettes for at overholde en juridisk forpligtelse, som vi er underlagt.

Husk venligst på, at vi har ret til at afvise din anmodning, hvis der er juridiske forpligtelser, der forhindrer os i omgående at slette visse personoplysninger. Disse forpligtelser udspringer af regnskabs- og skattelovgivningen, bank- og hvidvaskningslovgivningen samt loven om forbrugerrettigheder. Der kan også være tale om, at behandling er nødvendig for at vi kan hævde, udøve eller forsvare juridiske krav. Hvis vi er forhindret i at imødekomme en anmodning om sletning, blokerer vi i stedet dine personoplysninger fra at blive anvendt til andre formål end dem, der forhindrer den anmodede sletning.

Ret til begrænsning af anvendelse.

Du har ret til at anmode om en begrænsning i vores behandling af dine personoplysninger. Hvis du bestrider nøjagtigheden af de personoplysninger, vi behandler, kan du anmode om en begrænsning i behandlingen i den tid, vi behøver for at kontrollere, om personoplysningerne er rigtige. Hvis personoplysningerne ikke længere er nødvendige til de angivne formål, men du på den anden side har brug for dem for at kunne hævde, udøve eller forsvare et juridisk krav, kan du anmode om en begrænsning i vores behandling af dine personoplysninger. Dette betyder, at du kan anmode om, at vi ikke sletter dine oplysninger.

Hvis du har gjort indsigelse mod en afvejning af interesser, som vi har foretaget på grundlag af en legitim interesse som retsgrundlag for et formål, kan du anmode om en begrænsning i behandlingen i den tid, vi behøver for at kontrollere, om vores legitime interesse går forud for din interesse i at få oplysningerne slettet.

Hvis behandlingen af begrænset i henhold til en af de ovennævnte situationer, må vi kun behandle oplysningerne, ud over at opbevare dem, med henblik på at kunne hævde, udøve eller forsvare et juridisk krav, beskytte en anden persons rettigheder eller, hvis du har givet samtykke hertil.

Ret til indsigelse mod visse typer af behandling.

Du har altid ret til at fravælge direkte markedsføring samt til at gøre indsigelse mod al behandling af dine oplysninger på grundlag af en afvejning af interesser.

Legitim interesse: I tilfælde, hvor vi anvender en afvejning af interesser som retsgrundlag for et formål, har du mulighed for at gøre indsigelse mod behandling. For at kunne fortsætte med at behandle dine oplysninger efter en sådan indsigelse, skal vi fremlægge overbevisende legitime årsager til den nuværende behandling, der går forud for dine interesser, rettigheder og frihedsrettigheder. I modsat fald må vi kun behandle oplysninger for at kunne hævde, udøve eller forsvare et juridisk krav.

Direkte markedsføring (herunder analyser, der gennemføres med henblik på direkte markedsføring):

Du har mulighed for at gøre indsigelse mod, at dine personoplysninger behandles med henblik på direkte markedsføring. Indsigelsen omfatter også analyser af personoplysninger (såkaldt profilering), der gennemføres med henblik på markedsføring. Direkte markedsføring omfatter alle typer af opsøgende markedsføringstiltag (f.eks. via post, e-mail og SMS). Markedsføringstiltag, hvor du som kunde aktivt har valgt at anvende vores tjenester eller på anden vis har opsøgt os for at lære mere om vores tjenester, betragtes ikke som direkte markedsføring (f.eks. produktanbefalinger eller andre funktioner og tilbud på My Pages).

Hvis du gør indsigelse mod direkte markedsføring, stopper vi med at behandle dine personoplysninger til dette formål, og stopper også med alle direkte markedsføringsaktiviteter.

Vi beder dig huske, at du altid har mulighed for at påvirke, hvilke kanaler, der skal anvendes til mailudsendelser og personlige tilbud. For eksempel kan du vælge udelukkende at modtage tilbud fra os via e-mail, men ikke kataloger. I sådanne tilfælde skal du ikke gøre indsigelse mod behandlingen af personoplysninger som sådan, men i stedet begrænse vores kommunikationskanaler (ved at ændre indstillingerne på My Pages eller kontakte kundeservice).

Ret til dataoverførsel.

Hvis vores ret til at behandle dine personoplysninger er baseret enten på dit samtykke eller på gennemførelsen af aftalen med dig, har du ret til at anmode om, at de oplysninger, der vedrører dig og som du har givet til os, bliver overført til en anden databehandler (såkaldt dataportabilitet). En forudsætning for dataportabilitet er, at overførslen er teknisk mulig og kan foretages automatisk.

Hvordan håndterer vi din fødselsdato?

Vi behandler udelukkende din fødselsdato, hvis der er en klar årsag til at gøre dette af hensyn til formålet, og hvis denne årsag er nødvendigt for at sikre identifikationen, eller hvis der er en anden væsentlig årsag. Vi sørger altid for at minimere anvendelsen af din fødselsdato så meget, som det er muligt.

Hvad er cookies, og hvordan bruger vi dem?

Cookies er små tekstfiler, der består af bogstaver og cifre, som vi afsender fra vores webserver og gemmer i din browser eller på din computer. Hos Miss Mary anvender vi følgende cookies:

  1. Førstepartcookies (cookies, der placeres af vores hjemmeside).
  2. Tredjepartcookies (cookies, der placeres af tredjeparters hjemmeside, f.eks. Google Analytics, som vi anvender til at foretage analyser).
  3. Sessionscookies (en midlertidig cookie, der slettes, når du lukker din browser eller computer).
  4. Permanente cookies (cookies, der bliver på din computer, indtil du fjerner dem eller de udløber).
  5. Tilsvarende teknologier (teknologier, der gemmer information i din browser eller på din computer på samme måde som cookies).

De cookies, som vi bruger, forbedrer normalt de tjenester, vi leverer. Nogle af vores tjenester kræver anvendelsen af cookies for at kunne fungere korrekt, mens andre forbedrer tjenesterne for dig. Vi anvender cookies til overordnede analytiske oplysninger vedrørende din anvendelse af vores tjenester samt for at gemme funktionelle indstillinger, såsom sprog og andre oplysninger. Vi anvender også cookies for at kunne målrette relevant markedsføring til dig. Du kan læse mere om Miss Marys specifikke cookies under cookies. <a href="https://www.missmaryofsweden.dk/brug-af-cookies" name="Cookie" title="Cookie">https://www.missmaryofsweden.dk/brug-af-cookies</a>

Kan du selv styre anvendelsen af cookies?

Ja! Din browser eller computer giver dig mulighed for at ændre indstillingerne for anvendelsen og omfanget af cookies. Gå til din browsers eller computers indstillinger for at lære mere om, hvordan du justerer indstillingerne for cookies. Eksempler på justeringer, som du kan foretage, er blokering af alle cookies, accept af førstepartcookies alene eller sletning af cookies, når du lukker din browser. Vær opmærksom på, at nogle af vores tjenester ikke kan fungere, hvis du blokerer eller sletter cookies. Du kan læse mere om cookies generelt på den svenske post- og telekommunikationsmyndigheds hjemmeside, pts.se.

Hvordan er dine personoplysninger beskyttet?

Vi anvender IT-systemer til at beskytte fortroligheden, privatlivet samt adgangen til personoplysninger. Vi har gennemført særlige sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine personoplysninger mod ulovlig eller uautoriseret behandling (såsom ulovlig adgang, tab, ødelæggelse eller beskadigelse). Kun de personer, der reelt har brug for at behandle dine personoplysninger for at opfylde deres specifikke formål, har adgang til dem.

Hvad er den nemmeste måde at kontakte os på, hvis du har spørgsmål om databeskyttelse?

Vi tager databeskyttelse meget alvorligt, og har derfor dedikerede medarbejdere i kundeservice, der beskæftiger sig med denne særlige problemstilling, og du kan til enhver tid kontakte os på dataskydd@missmary.se. Hvis du føler, at vores medarbejdere ikke er i stand til at hjælpe dig, eller at vi ikke behandler dine personoplysninger korrekt, kan du indgive en klage til den svenske databeskyttelsesmyndighed.

Vi forbeholder os retten til at foretage ændringer i vores privatlivspolitik. Den seneste udgave af privatlivspolitikken er altid tilgængelig her på vores hjemmeside. Hvis vi gennemfører ændringer, der får afgørende betydning for vores behandling af dine personoplysninger (f.eks. ændringer i angivet formål eller i personoplysningskategorier) eller ændringer, der ikke får afgørende betydning for behandlingen, men som kan være vigtige for dig, modtager du information herom på Missmary.se eller på mail (hvis du har oplyst din e-mailadresse) i god tid, før opdateringerne træder i kraft. Når vi offentliggør information om opdateringer, forklarer vi også vigtigheden af opdateringerne samt hvordan de kan påvirke dig.

 

Privatlivspolitikken blev sidst opdateret den 23. maj 2018.