Sådan hjælper hun kvinder med at finde den rigtige BH-størrelse - uden at træffe dem i virkeligheden | Miss Mary of Sweden
Gå til hovedindhold
Refunded Returns

Sådan hjælper hun kvinder med at finde den rigtige BH-størrelse - uden at træffe dem i virkeligheden

Miss Mary of Swedens kundeservice giver dagligt kvinder over hele verden gode råd om forskellige BH-problemer. Vi spurgte vores kundeservicechef Ida om hendes bedste tips til, hvordan de finder ud af, hvilken størrelse kvinder skal have uden at træffe dem - og hvordan de arbejder på at give en så god oplevelse som muligt til kunderne.

Ida har været ansvarlig for kundepleje på Miss Mary of Sweden siden 2018 og arbejder fra vores hovedkontor i Borås sammen med sine kolleger. Vi smuttede over til vores kundeserviceafdeling for at stille hende nogle spørgsmål. Væggen er malet med tavlemaling og blandt diverse tegninger står der et citat, der beskriver, hvordan vores kundeservice arbejder: ”Folk er ligeglade med, hvad du kan - indtil de forstår, at du ikke er ligeglad”.

HVIS EN KVINDE RINGER OG ER NY KUNDE - ELLER BARE ER USIKKER PÅ, HVILKEN STØRRELSE HUN SKAL KØBE - HVORDAN PLEJER I SÅ AT GUIDE HENDE GENNEM PROCESSEN MED AT FINDE EN GOD OG VELSIDDENDE BH?
Først spørger vi hende om, hvordan hendes nuværende BH-garderobe ser ud. Hvordan er pasformen, foretrækker hun bøjle eller bøjlefri BH, plejer hun at få gnavsår eller ondt i skuldrene, hvor løst eller stramt sidder båndet, hvor længe  er det siden hun købte en BH, hvilke mærker plejer hun at anvende, har hun anvendt Miss Mary tidligere osv. Der er stor forskel på de mærker, man kan købe i billigere kædebutikker og dem, der er fra specialiserede BH-producenter. Vi spørger for at få at vide, om hendes nuværende størrelse sidder godt eller ej. Bagefter spørger vi hende også om hendes livsstil og behov, om hvordan hendes buste ser ud samt om hun har brug for ekstra støtte eller løft. Efter det kan vi begynde at arbejde med at finde, hvilken størrelse hun har og til sidst hvilken model, der vil passe hende. Alle disse ting hænger sammen og man må se på det altsammen, når man skal finde den bedste individuelle løsning til en kunde.


NÅR MAN KØBER EN BH I EN BUTIK, KAN MAN HURTIGT PRØVE SIG FREM TIL HVILKEN STØRRELSE, DER PASSER. DET KAN VÆRE MERE KOMPLICERET, NÅR  MAN SKAL KØBE ONLINE OG MÅ STOLE PÅ STØRRELSESTABELLER. HVAD GØR I FOR AT HJÆLPE MED DET?
Efter at vi har gennemgået kundens BH-behov og garderobe, så beder vi hende måle omkredsen under busten, det vil sige båndstørrelsen. Vi tager altid udgangspunkt i det. Det er alfa og omega at få den rigtige båndstørrelse for at skålen skal passe. Hvis man holder målebåndet for løst, når man måler båndstørrelsen, så bliver skålstørrelsen for lille. Derfor beder vi altid kunden om at sørge for, at målebåndet sidder stramt til. Bagefter beder vi hende måle rundt om busten og så kigger vi på størrelsestabellen. Så spørger vi hende, hvilken skål hun plejer at anvende. Hvis målet så viser skålstørrelse B, selvom hun næsten altid bruger skålstørrelse D, så ved vi, at hun har målt det for løst. Så plejer vi at trække en eller flere cm fra båndstørrelsen og så plejer vi at ramme rigtigt.

En BH vil altid sidde stramt, lige når man får den hjem, men den kommer til at give sig. Derfor skal man altid sætte BH'en i den yderste hægtelukning og så gå indad efterhånden efter behov. En BH er som et par sko, man skal gå dem til. Bare tænk på, hvordan dine jeans er, når du lige har købt dem eller tager dem på lige efter vask. De plejer at sidde stramt, men efter en dags brug så har de allerede tilpasset sig efter kroppen. Det er præcist det samme med en BH.

HVAD ER DEN MEST ALMINDELIGE FEJL, KUNDER BEGÅR, NÅR DE MÅLER?
De måler ganske enkelt ikke tilstrækkelig stramt nok under busten. Så finder man som sagt også frem til en forkert skålstørrelse. Det er meget almindeligt at gå omkring med en for lille skål, så der dannes dobbeltbryst. Det er noget man ofte ser, især med ældre, storbarmede kvinder. Dengang de begyndte at anvende BH, kunne man ikke få skåle større end D-skål og de var tvunget til at anvende den - også selvom den  egentlig var for lille. Bagefter fortsatte de med den. Nu om dage fremstilles der betydeligt større skåle. Vi har for eksempel visse modeller, der går op til både I og J-skål. Hvis man ser på vores størrelsestabel og finder en størrelse, der er temmelig forskellig fra den, man plejer at anvende, så anbefaler jeg, at man kontakter os, for så hjælper vi kunden.

Det findes mange årsager til, at der er så stor forskel i størrelse, ikke kun at man måler forkert. Der kan være forskel mellem forskellige mærker - eller hvis man skal konvertere mellem internationale størrelser. Det kan også være, at man har en meget gammel BH, som har givet sig og derfor ikke svarer til den størrelse, der står på etiketten.

En BH består af et elastisk, levende materiale, så den kommer til at give sig efter et stykke tid. Her spiller det også en vældig stor rolle, hvilken BH-model, man vælger. Hvis man står og er i tvivl om, hvilken af to skålstørrelser, man skal vælge, og man gerne vil have en model med elastisk blonde i skålen som for eksempel LOVELY LACE, så anbefaler vi at vælge den mindste størrelse af de to. Visse modeller som for eksempel JOY eller CONFIDENT har let vatterede skåle og er formbestandige, så her er det vigtigt ikke at vælge for lille skål, fordi den ikke er fleksibel op i størrelserne. Vores kundeservice er uddannet i vores sortiment, så de kan anbefale den rigtige model til kundens behov. Flere af vores kunderådgivere er med til at  teste nye modeller, som vores designafdeling fremstiller. Det gør, at vi selv har et personligt forhold til undertøjet og sortimentet.

HVIS I HAR ANBEFALET EN BESTEMT STØRRELSE TIL KUNDEN OG HUN FÅR DEN HJEM OG DEN IKKE PASSER, HVORDAN PLEJER I SÅ AT LØSE DET?
Hvis man føler sig det mindste usikker på, hvilken skålstørrelse, man skal have, så anbefaler vi altid, at kunden kontakter os. I tilfælde af, at det ikke er soleklart, hvilken størrelse man skal have, så plejer vi at bede kunden bestille to størrelser og så kontakte os igen, når man har fået undertøjet hjem. Vi hjælper så meget som muligt, for at kunderne skal blive tilfredse. Vi vil altid gerne have, at kunden får den bedste kundeoplevelse som muligt, når hun er i kontakt med os eller handler fra Miss Mary of Sweden. Vi ved godt, at når hun har fundet en Miss Mary BH, som virkelig passer hende perfekt, så ved hun, hvad vores produkter og pasform står for - og kan lettere selv navigere sig gennnem vores sortiment bagefter.

HVAD GØR I FOR AT KUNDEN BLIVER SÅ TILFREDS SOM MULIGT MED BÅDE SIT UNDERTØJ OG SIN KØBSOPLEVELSE?
Omkring 80 % af alle kvinder går med forkert BH-størrelse. Vores mål på Miss Mary of Sweden er, at 100 % af alle kvinder anvender den rigtige størrelse. Derfor satser vi rigtig meget på at kunne yde personlig service. Vi beder hende altid om at høre fra sig ved det mindste spørgsmål. Høj kundeservice er alfa og omega og sidder i Miss Marys rygrad - det er supervigtigt for os. World Class Lingerie (Undertøj i verdensklasse) er ikke bare tomme ord for os. Præcis verdensklasse betyder topkvalitet i alt lige fra design og produktion til produkt og kundepleje.

På bare få år har vi femdoblet antallet af ansatte i vores kundeservice og vi har udvidet vores åbningstider på telefon, så nu er vi også tilgængelige om aftenen (europæisk tid), hvis man vil ringe. Vi stræber efter at have en kundeservice, som kan tale kundens eget sprog; blandt andet svensk, engelsk, tysk, fransk, hollansk, dansk og norsk.

Det er vigtigt, at man er tilgængelig hvor kunderne er og kan kommunikere på en måde, som hun har det godt med. En del foretrækker at tale i telefon, mens andre helst vil tale via personlig besked på Facebook eller Instagram. Andre foretrækker helst at skrive mails. Vi har også ældre kunder, der skriver brev. Snart vil vi også åbne en chat på vores hjemmeside, så kunderne, der besøger os, kan få hjælp direkte. Vi tilbyder også forskellige betalingsløsninger og har altid 100 dages returret, så at man har mulighed for at prøve hjemme i fred og ro.


HVILKE FAVORITMODELLER VIL DU ANBEFALE TIL EN KVINDE, DER ØNSKER RIGTIG GOD STØTTE?
AMSTERDAM giver rigtig god støtte. Til de kvinder, der tidligere har anvendt bøjle og er vant til en virkelig god støtte - men vil bytte til en bøjlefri model, anbefaler jeg QUEEN uden bøjle. Den giver rigtig god støtte og løft - samtidigt med, at den er enormt behagelig.

HAR DU NOGLE PERSONLIGE FAVORITTER I SORTIMENTET, SOM DU SELV ANVENDER?
Jo, det har jeg absolut. Mine to personlige favoritter er STAY FRESH, som er en superbehagelig T-shirt BH og DREAMSCAPE i champagne, for den er så utrolig smuk.

HVAD ER DIT BEDSTE PLEJERÅD?
Følg vaskeanvisningen på etiketten. Vask ikke i maskine, hvis der står vaskes i hånden. Stræk bøjlebåndet efter vask, mens BH'en er våd. Den mest almindelige årsag til, at bøjlen kryber ud er, at bøjlebåndet er krympet i vask. En eneste BH består af mange forskellige materialer og de kan reagere forskelligt i vask, især hvis man vasker ved varmere temperatur end anbefalet. Anvendelse af en vaskepose løser ikke problemet med, at forskellige dele kan krympe meget forskelligt. Stræk bøjlebåndet og følg altid producentens vaskeråd, så får du glæde af din BH i rigtig lang tid.

Et andet tip er, at jo flere BH'er du har, desto længere holder hver eneste BH. Vi vil anbefale, at du har mindst 4–6 BH'er i din garderobe og dobbelt så mange trusser. Også her fungerer undertøj som et par sko, hvis man går i det samme par hver dag, så bliver de hurtigt udslidt. Med lidt kærlighed og omtanke kan man virkelig forlænge livstiden på sin BH.

HVAD ER DET SJOVESTE VED DIT JOB?
At se, at kunderne kommer tilbage. Man känner igen många av dem och det är himla roligt när de ringer in sina beställningar när katalogen släpps. Vi har kunder, der har handlet hos os i over 40 år og det er så utroligt godt at tale med disse kvinder, der har haft et forhold til Miss Mary længere tid end jeg har levet. Jeg elsker det simpelthen. Kunder, der vender tilbage og kunder, der skriver, at vi gjort et godt arbejde, er et bevis for, at vi er lykkedes med det, vi gør. Vi er så taknemmelige for, at så mange kunder faktisk tager sig tid at nedskrive deres tanker og meninger. Jeg vil gerne have, at de skal vide, at vi i kundeservice virkelig læser hvert eneste ord og alle anmeldelser, som bliver skrevet på vores sociale medier og på vores hjemmeside.

ER DET NOGET DU VIL SIGE TIL GAMLE OG NYE MISS MARY-KUNDER?
Vi skaber vores undertøj med kærlighed i hvert sting og når du vælger at købe undertøj fra os, udviser du omtanke for dig selv. De koster mere end de BH'er, du kan købe i de store kædebutikker, men det er en god investering i dig selv. Det er omtanken, der kan mærkes.

 

Tilføj kommentar

Plain text

  • Ingen HTML-tags tilladt.
  • Web- og e-mail-adresser omdannes automatisk til links.
  • Linjer og afsnit ombrydes automatisk.