Almene købsbetingelser

Generelle købsbetingelser og -vilkår


Når du besøger eller handler i Miss Mary of Swedens webshop www.missmaryofsweden.dk (herefter kaldet Miss Mary), er du bundet af vores betingelser og vilkår for køb og anvendelse. Derfor er det vigtigt, at du omhyggeligt læser betingelserne og vilkårene for brug, før du anvender vores hjemmeside. Når du anvender vores hjemmeside og/eller afgiver bestilling via hjemmesiden, accepterer du disse vilkår og betingelser for køb og anvendelse. Miss Mary forbeholder sig retten til at ændre disse betingelser og vilkår. Hvis betingelserne og vilkårene bliver ændret, efter at du har afgivet en bestilling, er det de betingelser og vilkår, der var offentliggjort på bestillingstidspunktet, der gælder.


Hvis Miss Marys hjemmeside indeholder links til tredjeparter, eller hvis materiale fra Miss Mary offentliggøres af tredjeparter, kan Miss Mary ikke holdes ansvarlig for eventuelle skader eller tab, der måtte opstå som følge af anvendelsen af den pågældende information, eftersom Miss Mary ikke har kontrol over indholdet på sådanne hjemmesider.


Alle henvisninger til “Miss Mary of Sweden”, “Miss Mary”, eller “webshoppen” i disse vilkår og betingelser henviser til Miss Mary of Sweden AB, virksomheds-ID 556638-9101, Box 1152, 50111 Borås, Sweden. Hvis du har spørgsmål vedrørende Miss Mary eller disse betingelser og vilkår for køb og anvendelse, beder vi dig kontakte vores kundeservice på +45 898 70 625

Behandling af personoplysninger

Moderselskabet, Miss Mary of Sweden AB, er ansvarlig for at behandle dine personoplysninger samt for at sikre, at behandlingen sker i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning, herunder den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR) (EU 2016/679).


Vi behandler dine personoplysninger for at kunne gennemføre den aftale, som vi har indgået med dig i overensstemmelse med de juridiske forpligtelser og i Miss Marys legitime interesser. Miss Mary bestræber sig altid på at sikre, at dine personoplysninger behandles inden for EU/EEA, men i tilfælde af at dine personoplysninger behandles uden for EU/EEA, sikrer vi, at der opnås et passende sikkerhedsniveau ved at gennemføre såkaldte passende beskyttelsesforanstaltninger, som f.eks. EU’s standardkontraktklausuler.


Miss Mary kan videregive oplysninger til andre virksomheder, der behandler oplysningerne på vores vegne med henblik på, at vi kan gennemføre vores serviceydelser, såsom markedsføring, analyse, distribution eller andre serviceydelser, eller når offentlige myndigheder foreskriver os at gøre dette i henhold til gældende lovgivning.


Hvis du ønsker at læse mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger eller for information om dine rettigheder, henviser vi til vores privatlivspolitik.

Køb

Bestillinger til Miss Mary kan afgives via webshoppen. I Sverige, Norge og Finland kan bestillinger også afgives pr. telefon eller ved hjælp af en skriftlig bestillingsblanket.


For at kunne afgive en bestilling til Miss Mary skal du være fyldt 18 år og være bosiddende i et af de lande, som vi leverer til, hvilket for øjeblikket er alle EU-lande og USA. Bestillinger skal foretages i webshoppen for det land, hvor modtageren er bosiddende, eller for personer bosiddende i EU i den fælles EU webshop www.missmary.com.


Kunden skal oplyse en leveringsadresse og kontaktoplysninger. Den nemmeste måde at afgive disse oplysninger på er at registrere sig som kunde på vores hjemmeside eller ved at anvende vores udtjekningsprocedure i webshoppen. Købet er ikke gennemført, før varerne er hentet fra vores lager, og du har fået besked om, at varerne er klar til levering.

Aftale og ordrebekræftelse

Når du afgiver en bestilling til Miss Mary, indgår du en aftale med Miss Mary, når Miss Mary bekræfter, at din bestilling er pakket og klar til levering. Kunden modtager en kopi af denne ordrebekræftelse på e-mail. Vi bestræber os på at bekræfte din bestilling så hurtigt som muligt. Hvis du afgiver en bestilling i weekenden eller på en helligdag, bestræber vi os på at behandle din bestilling inden kl. 18:00 den næste almindelige arbejdsdag.

Rabatter og tilbud

Miss Mary kan sommetider tilbyde forskellige typer rabatter og tilbud som en del af butikkens markedsføring. Hvis du har en rabatkode, skal du indtaste denne i rabatkodefeltet. Bemærk, at du kun kan anvende rabatkoder på varer, der sælges til deres almindelige pris, og at du kun kan anvende én rabatkode pr. køb. Rabatkoder må kun anvendes én gang pr. husholdning. Miss Mary er ikke ansvarlig for tilbud eller rabatkoder, der offentliggøres andre steder end i Miss Marys nyhedsbreve, kataloger eller i webshoppen.

Betaling

Når du handler hos Miss Mary, kan du vælge mellem følgende betalingsmetoder


Kreditkort - vi accepterer VISA og MasterCard.


Vi anvender autorisation via 3D-Secure
Teknologien bag 3D-Secure er udviklet af VISA og Mastercard med henblik på at identificere kortholderen ved internethandler. Identifikationsprocessen er den samme som den, der anvendes, når der hæves penge fra en pengeautomat, og fungerer ved hjælp af en PIN-kode/adgangskode, der skal anvendes, når købet foretages. Med denne teknologi kan kortholderen være sikker på, at deres kort ikke anvendes af en uautoriseret person. Leverandøren af vores betalingsservice er DIBS, der opfylder kravene i PCI DSS og besidder et SSL-certifikat.


Klarnas betalingsmetoder
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, kan vi tilbyde følgende betalingsalternativ, hvor betalingen foretages direkte til Klarna:
• Betalingsfrist indenfor 14 dage: Betalingsfristen er 30 dage fra afsendelsen af varerne. Vilkårene for betaling inden 30 dage finder du her.
• Konto: Klarna Konto er en kontokredit, der tilbydes af Klarna. Den giver kreditmodtager mulighed for at betale sit køb i rater.
• Klarna direkte: Vores kortbetalinger håndteres af Klarna Payment Services og de har licens til 3-D Secure (Verified by Visa og MasterCard SecureCode) og certificeret i henhold til PCI DSS. Klarna følger bankernes krav om tavshedpligt og sikkerhedscertificeringer.
Du kan finde flere oplysninger om Klarna her og læse deres brugervilkår her.
Ved eventuelle spørgsmål til din faktura henviser vi dig i første omgang til Klarnas kundeservice.


Paypal
Hos os kan du betale med kort via PayPal. I bestillingsprocessen kommer du automatisk videre til det. Hvis du allerede er PayPal-kunde, kan du logge ind med dine brugeroplysninger og bekræfte betalingen. Hvis du er ny kunde hos PayPal, kan du enten logge ind som gæst eller oprette en PayPal-konto og derefter bekræfte betalingen.
Hvis du returnerer en vare, tilbageføres beløbet til din PayPal-konto igen.


Apple Pay
Du kan betale med Apple Pay, vælg denne mulighed ved kassen og følg derefter anvisningerne. Du skal have en konto hos Apple Pay for at kunne gennemføre betalingen, men der opkræves ikke noget ekstra gebyr.


Google Pay
Du kan betale med Google Pay, vælg denne mulighed ved kassen og følg derefter anvisningerne. Du skal have en konto hos Google Pay for at kunne gennemføre betalingen, men der opkræves ikke noget ekstra gebyr

Levering

Miss Mary tilbyder følgende leveringsmuligheder


Levering via post – du betaler kun DKK 40 for at få din bestilling sendt hjem til dig med posten. Levering sker inden for 5 til 11 arbejdsdage efter, at vi har bekræftet din bestilling. Hvis pakkens størrelse tillader det, bliver den leveret i din postkasse. Hvis pakken er for stor til din postkasse, lægger postbuddet en besked om, hvor du kan afhente pakken. Hvis varen ikke kan leveres, bliver du gjort opmærksom på dette, når du gennemfører købet eller i ordrebekræftelsen, som du modtager efter at have gennemført købet. Du har til enhver tid ret til at fortryde din bestilling, hvis du ikke ønsker at vente på varer i restordre. Kontakt vores kundeservice, hvis du ønsker at fortryde en bestilling.


Pakker som ikke afhentes - kunden opkræves et gebyr på DKK 150 for alle pakker, der ikke afhentes fra udleveringsstedet. Gebyret dækker de faktiske udgifter til fragt, afsendelse og håndtering.


Ekspreslevering - hvis du ønsker at modtage dine varer hurtigt, kan vi tilbyde ekspreslevering til en pris af DKK 125. Pakken leveres på din hjemmeadresse inden for 3 dage fra, at vi har bekræftet din bestilling. Bemærk, at du kun kan vælge ekspreslevering for varer, der er på lager.


Uden for Danmark - Hvis du ikke bor i Danmark, men i et andet EU-land, kan du bestille dine varer hos os på www.missmary.com

Fortrydelsesret, returnering og ombytning

Ifølge loven har du 14 dages fortrydelsesret. Hos Miss Mary har du altid 100 dages fortrydelses- og returret. Produkterne må ikke være taget i brug ved returnering.
Ved en returnering får du tilbagebetaling eller kreditering inden for 14 dage, fra du har sendt din returnering til os, dog ikke før varen er modtaget og kontrolleret af os. Udfyld altid den vedlagte returseddel. Du kan godt sende varerne retur i den samme emballage, som de blev leveret i. Husk at frankere forsendelsen. Hvis du fortryder dit køb eller ønsker at bytte, så skal du selv betale for returfragten.


Vi kan desværre ikke håndtere bytte af varer. Derfor beder vi dig sende varen retur og foretage en ny ordre på den vare, du ønsker i stedet.


Hvis du har modtaget en vare, som har fejl eller er fejlekspederet, så betaler vi returfragten. I så fald skal du kontakte vores kundeservice og få nærmere instruktion på kontakt@missmaryofsweden.dk eller per telefon: +45 898 70 625 (engelsk talende personale)


Ved en retur betaler vi dine penge tilbage inden for 14 dage fra returen er adviseret til os, dog ikke før varen er modtaget hos og kontrolleret af os.
Forsendelses- og håndteringsomkostninger refunderes ikke.


Retur adresse:
Miss Mary of Sweden
c/o WCLdk Aps
Kirstinehøj 12
2770 Kastrup


Her finder du det svenske forbrugerråds formular til brug for udøvelse af din fortrydelsesret. (Det er frivilligt at udfylde formularen, og den er ikke påkrævet for at du kan fortryde dit køb eller returnere dine varer. Det eneste du skal udfylde for at fortryde dit køb, returnere eller ombytte dine varer er retursedlen, der fulgte med din levering)

Klager

Vi er taknemmelige for din hjælp med at påvise eventuelle fejl i varerne. Hvis du har en anmærkning vedrørende de leverede varer og ønsker at indgive en klage, beder vi dig returnere varerne så hurtigt som muligt. I henhold til svensk forbrugerkøbelov har du har ret til at returnere varerne inden for tre år. 2 måneder anses som en tidsfrist til at indgive klager. Vi kompenserer dig for eventuelle fragtudgifter plus andre udgifter, som du måtte have pådraget dig i forbindelse med din klage, såsom benzin, parkering og telefonudgifter mv. Hvis din klage vedrører en brugt vare, beder vi dig kontakte vores kundeservice for nærmere instruktioner. Klager over brugt, uvasket tøj behandles ikke.


Tvister henvises altid til det nationale råd for forbrugertvister (ARN). Miss Mary retter sig altid efter rådets anbefalinger.

Force majeure

Miss Mary er ikke ansvarlig for forsinkelser, der skyldes omstændigheder, som Miss Mary ikke har indflydelse på, såsom almindelige arbejdskonflikter, krig, brand, lynnedslag, terrorangreb, ændrede myndighedsbeslutninger, tekniske problemer, fejl i el-, tele- eller dataforbindelser eller i andre kommunikationsformer, samt fejl eller forsinkelser i serviceydelser fra underleverandører som følge af de omstændigheder, der nævnes her. Disse omstændigheder udgør et grundlag for fritagelse for skadesløsholdelse og andre følger.


Revideret 24.01.2024